Stort grattis till alla pristagare som kammade hem de olika priserna under galakvällen den 19 april 2024.
Med en kombination av AI och drönarteknik med luktsensorer tar sig Årets nytänkare i Värnamo kommun an skogens utmaningar. Genom att ”lukta” sig till granbarkborrens närvaro men även bidra med andra innovativa lösningar till skogsindustrin bidrar pristagaren med att tänka i nya banor.”
Eric Brenke
3D Teknikprogrammet på Campus Värnamo.
Årets Butikssäljare är ett erkännande till den som inte bara utmärkt sig i försäljning utan även bidragit till att höja kundupplevelsen och stärka handelns position i Värnamo. Denna person har visat enastående kunskap, kreativitet i problemlösning och en förmåga att kontinuerligt driva butikens mål framåt. Genom lojalitet, empati och noggrannhet har hen bidragit till högre standarder inom kundservice och stärkt sammanhållningen i teamet.
Det är med stor glädje vi avslöjar att Rebecka Ferm från Önska/IK Form är mottagaren av Årets Butikssäljare 2024. Rebeckas outtröttliga engagemang och förmåga att inspirera både kollegor och kunder gör henne till en värdig vinnare av detta pris.”
Rebecka Ferm
Önska/IK Form
Proton Group AB
I år går priset Årets Goda Kraft till en organisation som med begränsade resurser och starkt ideellt engagemang har gjort stor skillnad för barn och ungdomar. Genom att erbjuda aktiviteter har de gjort det möjligt för unga att upptäcka glädjen i att vara aktiva utomhus. De har även tagit initiativ till att utveckla året-runt-aktiviteter för att säkerställa en hållbar framtid för verksamheten.
Deras arbete präglas av en djup omsorg om hållbarhet i alla dess former – social, ekonomisk och miljömässig.
Det är med stor uppskattning vi tilldelar Årets Goda Kraft till Finnvedens Slalomklubb, vars ideella insatser håller Alandsrydsbacken öppen för alla. Deras arbete inspirerar och berikar vårt samhälle. Tack Finnvedens Slalomklubb, för ert ovärderliga bidrag.
Finnvedens Slalomklubb
Värnamo Filmhistoriska Festival
I år handlar det om varje formgivares våta dröm,
Att förbättra och modernisera, från då till nu utan att tappa någon på vägen.
VD’n kallar det ångest. Ekonomen kallar det onödigt. Säljaren kallar det ny logga.
Formgivaren kallar det Rebranding. En disciplin som är både jobbig, dyr och förvirrande.
Men som vi alla vet – Fortune favours the bold.
Det är med stolthet Marknadsföreningen i Gnosjöregionen delar ut årets Marknadshorn med motiveringen:
Ett stilfullt hopp, en snegling bakåt, en stadig blick framåt. Ett stilfullt och tåligt grafiskt uttryck. Vi möter ett varumärkes transformation när det är som bäst.
” I en tid då mindre orter står inför utmaningar och det gäller att bibehålla och stimulera tillväxten, har företaget visat på en stor drivkraft för både näringslivet och samhället som helhet.
Genom att växa tillsammans med hela orten och genom att skapa en miljö, både i företaget och på orten, som människor dras till är företaget inte bara en drivkraft för näringslivet utan även för samhällsutvecklingen i stort.
Ett exempel är den livsmedelsbutik som företaget, tillsammans med Ica i Rydaholm, öppnat. Genom detta fyllde företaget inte bara en praktisk och grundläggande brist i ortens serviceutbud, utan initierade även en viktig faktor för utveckling och för ortens attraktionskraft. Företaget är en levande illustration av kommunens vision att vara den mänskliga tillväxtkommunen.
Horda Stans AB
Delex Teknik AB
Heidar Hallgrimsson
D8 Bistro & Café AB